#Τεμπη: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μετά από 14 ερωτήσεις απάντησε αν λειτουργεί το ETCS!

Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά δεκατέσσερεις φορές χρειάστηκε να ρωτήσουν οι δημοσιογράφοι τον κυβερνητικός εκπρόσωπο προκειμένου να πάρουν μια απάντηση σχετικά με το αν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο, ο Παύλος Μαρινάκης έχει χρησιμοποιήσει κάθε ρητορικό κόλπο για να αποφύγει την απλούστατη ερώτηση, για το αν λειτουργεί το Ευρωπαικό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών, όπως αυτή τη φορά ήταν αδύνατο να μην απαντήσει, καθώς τον άδειασε εμμέσως ο ίδιος ο Υπουργός, Κ. Κυρανάκης, όταν ανέβασε το βίντεο με την «πρώτη πιλοτική λειτουργία». Επομένως αποδείχθηκε ότι οι απαντήσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου για το αν είναι εγκατεστημένο και η περιγραφή σε ποια μέρη έχει τοποθετηθεί, δεν αποτελούσαν τίποτε άλλο, παρά προσπάθειες να μην απαντήσει πως δεν λειτουργεί.

Η περιγραφή του Υπουργού, ήταν μάλιστα τόσο λεπτομερής που αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι αν αυτό το σύστημα λειτουργούσε τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, το δυστύχημα των Τεμπών δεν θα είχε συμβεί ποτέ. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Θοδωρή Ελευθεριάδη, ο οποίος έχασε τη μητέρα του στα Τέμπη και έγραψε μεταξύ άλλων, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: «Όποιος το δει και δεν βάλει τα κλάματα από την αδικία δεν είναι άνθρωπος»

Ακολουθεί το βίντεο με την «απάντηση» του Παύλου Μαρινάκη, που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Είναι ξεκάθαρο ότι αυτή τη στιγμή είναι σε πιλοτική εφαρμογή. Όταν με είχατε ρωτήσει τις προηγούμενες φορές ήταν σε φάση εγκατάστασης.»

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Στο βίντεο που ανέβασε ο κ. Κυρανάκης δείχνει την εφαρμογή του ETCS και αναφέρεται το εξής: «Ακόμη κι αν ο μηχανοδηγός επιχειρήσει να παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη, το σύστημα του επιτρέπει να προχωρήσει με πολύ μικρή ταχύτητα. Λίγα μέτρα μετά την παραβίαση έχουμε πλήρη ακινητοποίηση συρμού με το ETCS». Έχουμε, δηλαδή, αυτό που θα έσωζε τους 57 ανθρώπους στα Τέμπη, αν λειτουργούσε. Ο Θοδωρής Ελευθεριάδης που έχασε τη

μητέρα του στα Τέμπη έγραψε για εσάς: «Όποιος το δει και δεν βάλει τα κλάματα

από την αδικία δεν είναι άνθρωπος». Και στη συνέχεια, υποστηρίζει ότι διαλύσατε

τους συγγενείς δύο μήνες στην Εξεταστική, να αγορεύετε για το ανθρώπινο λάθος. Κλείνει, λέγοντας: «Αυτό το βιντεάκι αν έβλεπαν, θα έκλεινε η Εξεταστική σε πέντε λεπτά». Θέλω να ρωτήσω, ήσασταν τέσσερα χρόνια στην Κυβέρνηση, δεν καταφέρατε να φτιάξετε αυτό το σύστημα και πέθαναν οι άνθρωποι. Και τώρα βγάζετε ένα βίντεο που δείχνει ουσιαστικά ότι αν λειτουργούσε οι 57 θα είχαν Σωθεί. Οι συγγενείς εξοργίζονται μαζί σας, βλέποντας πόσο απλό θα ήταν οι άνθρωποί τους να ήταν στη ζωή. Αν είχατε καταφέρει στα τέσσερα χρόνια να φτιάξετε αυτό το σύστημα, τα Τέμπη δεν θα είχαν συμβεί ποτέ. Ναι ή όχι;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε να δείτε. Όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση του τόπου η Ν.Δ. είχε να κλείσει δεκάδες, εκατοντάδες πληγές του κράτους. Η αλήθεια είναι ότι

κατάφερε να κλείσει πάρα πολλές εξ αυτών και ζητήματα ασφαλείας και ζητήματα πολιτικής προστασίας. Για παράδειγμα, αν υπήρχε το «112», ο ίδιος ο εισαγγελέας στο Μάτι έχει απαντήσει ότι θα σωζόντουσαν πολλοί εκ των συνανθρώπων μας που έχασαν τη ζωή τους εκείνη την τραγική ημέρα στο Μάτι. Αν δεν είχαμε κατατμήσεις έργων, όπως συνέβη στην Πατρών-Πύργου και είχε ολοκληρωθεί, όπως ολοκληρώνεται τώρα η Πατρών-Πύργου, δεκάδες συμπολίτες μας δεν θα είχαν πεθάνει στην άσφαλτο. Υπάρχουν, δυστυχώς, πολλά τραγικά «αν» σε αυτό τον τόπο, με διαχρονικές πολιτικές, γιατί για τις ποινικές ευθύνες αποφασίζει μόνο η Δικαιοσύνη, δεν υπάρχουν άλλοι πέραν της Δικαιοσύνης, τα οποία είναι όντως πάρα πολύ τραγικά όταν συζητούνται. Και συμμερίζομαι απόλυτα όλα όσα λένε οι συγγενείς των θυμάτων και δεν πρόκειται ποτέ να έρθω σε αντιπαράθεση, παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες διαφόρων με τον τρόπο που θέτουν κάποια ζητήματα. Τώρα, ως προς τα συστήματα ασφαλείας των τρένων, ανελήφθη η πολιτική ευθύνη από την τότε πολιτική ηγεσία. Παρόλα αυτά, αν δει κανείς το τι παρέλαβε η Κυβέρνηση αυτή το 2019 και πόσο προχώρησε κάποια θέματα, το γεγονός ότι η διαπίστωση του δεν έκανε τίποτα απέχει από την πραγματικότητα. Είναι δεδομένο ότι έπρεπε να είχε τρέξει πολύ πιο γρήγορα για να υπάρχουν όλο και περισσότερα συστήματα ασφαλείας. Θεωρώ, λοιπόν, ότι η κατάληξη του ερωτήματός σας είναι μια κατάληξη εντελώς απλοϊκή και παραγνωρίζει το γεγονός ότι είναι άλλο πράγμα η πολιτική και άλλο πράγμα η ποινική ευθύνη. Διότι υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις εξίσου τραγικές, τις οποίες σας ανέφερα, γιατί κάθε άνθρωπος που χάνεται σε ένα δυστύχημα, σε μια φυσική καταστροφή, από μόνο του ως είδηση αποτελεί ένα τραγικό γεγονός. Δουλειά του κράτους, δουλειά των Κυβερνήσεων είναι να προχωράει όσο πιο γρήγορα μπορεί όλα όσα μπορεί να προχωρήσει, με βάση και τα πραγματικά δεδομένα, με βάση και τους πόρους που υπάρχουν, ούτως ώστε και τα τρένα και τα λεωφορεία και οι δρόμοι να είναι κάθε μέρα όλο και πιο ασφαλείς, ούτως ώστε να εκμηδενίζονται, όσο γίνεται, οι πιθανότητες να συμβαίνουν τραγικά δυστυχήματα.

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Ακούσαμε τον κ. Κυρανάκη να λέει ότι το ETCS λειτούργησε για

πρώτη φορά πιλοτικά, δηλαδή δεν έχει λειτουργήσει ούτε μια φορά. Το «πρώτη φορά» δεν το λέμε εμείς ή κάποιος συνδικαλιστής, το λέει ο Υπουργός. Σας έχουμε ρωτήσει για το ETCS αν λειτουργεί, 13 φορές, και έχετε αποφύγει να πείτε ότι δεν

λειτουργεί. Θα σας ρωτήσουμε ακόμη μια φορά, τώρα που είναι πρόσφατο και μάλλον εύκολο να το παραδεχθείτε, αφού τώρα, προχθές λειτούργησε πιλοτικά με βάση τον Υπουργό. To ETCS έχει λειτουργήσει, έστω μια φορά, σε κανονικό δρομολόγιο που αντί για κάμερες να έχει επιβάτες; Ναι ή όχι;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Και 13 και 23 και 33 να με ρωτήσετε για ένα εξειδικευμένο θέμα,

θα σας μεταφέρω την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή του εκάστοτε αρμόδιου Υπουργείου. Και τις 13 -χαίρομαι που τις μετράτε και έχετε τον χρόνο να το κάνετε- φορές σας μετέφερα, έχοντας το σχετικό καθήκον και τη σχετική αρμοδιότητα, την απάντηση του αρμόδιου Υπουργείου. Από συστάσεως του ελληνικού κράτους και στα υπόλοιπα κράτη, οι εκπρόσωποι, σε εξειδικευμένα θέματα μεταφέρουν τις απαντήσεις των αρμόδιων Υπουργείων. Και μάλιστα, οι απαντήσεις αυτές ήταν συγκεκριμένες και πληρέστατες για το πώς έχει εξελιχθεί η πορεία εγκατάστασης ενός πολύ σημαντικού έργου όπως είναι αυτό. Χαιρόμαστε που φτάσαμε στο σημείο να μπορεί να είναι λειτουργικό. Λυπούμαστε, προφανώς, βαθύτατα για τις διαχρονικές καθυστερήσεις του ελληνικού κράτους και σε αυτό και σε πολλές άλλες περιπτώσεις των Μ.Μ.Μ.. Και στόχος είναι να φτάσει στο σημείο και αυτό και τα υπόλοιπα έργα, όπως η τηλεδιοίκηση που ολοκληρώθηκε επί των ημερών μας στο 100% και μένει το κομμάτι του Ντάνιελ να αποκατασταθεί μετά τις καταστροφές, να φτάσουν όλα τα συστήματα και ακόμα και παραπάνω συστήματα, έχουμε βάλει, για παράδειγμα, και κάμερες να λειτουργούν, ούτως ώστε, όπως είπα και πριν, να εκμηδενιστούν οι πιθανότητες.

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Μιας και θεωρείτε τις απαντήσεις συγκεκριμένες, συγκεκριμένα το ETCS έχει λειτουργήσει ποτέ; Ναι ή όχι;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω απαντήσει όλες τις φορές που είπατε, πλέον 14 φορές, σε αυτό το οποίο με ρωτάτε. Απάντησε ο αρμόδιος Υπουργός, ο Αναπληρωτής Υπουργός. Εγώ τότε είχα μεταφέρει και τις απαντήσεις του προκατόχου του. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτή τη στιγμή είναι σε πιλοτική εφαρμογή. Όταν με είχατε ρωτήσει τις προηγούμενες φορές ήταν σε φάση εγκατάστασης. Είχε εγκατασταθεί, είναι το παρατρόχιο, είναι το επιτρόχιο, θυμάμαι μάλιστα ότι είχα απαντήσει και ανά περιοχή και ανά σημείο του δρομολογίου, μάλιστα, σε κατάχρηση του χρόνου των υπολοίπων δημοσιογράφων, γιατί εδώ, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν είναι ενημέρωση τεχνικών ζητημάτων των τρένων, αλλά από τη στιγμή που τίθενται ερωτήματα τα απαντάμε. Και κάθε ενημέρωση που μου στέλνει ένα Υπουργείο σας τη μεταφέρω, όπως έχω καθήκον.

 

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιοδήποτε ζήτημα, διευκρίνιση ή για να υποβάλλετε κείμενο στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]

Οδηγίες για την υποβολή κειμένων στο site Jacobin Greece

Newsletter-title3