Για ακόμα μια φορά απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ως Jacobin ρωτήσαμε τον Παύλο Μαρινάκη μια πολύ βασική ερώτηση για την κατάσταση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, σήμερα, 2 χρόνια μετά τα Τέμπη. Ρωτήσαμε, δηλαδή, αν λειτουργεί το Ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Όπως βλέπετε στο βίντεο, επιβεβαιώνεται δια ης σιωπής αυτό που γνωρίζαμε ήδη, δηλαδή πως το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει αφεθεί στην τύχη του.
Ακολουθεί ολόκληρη η απομαγνητοφώνηση
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Βασικός στόχος των γονέων είναι να υπάρχει σήμερα ένας ασφαλής σιδηρόδρομος. Ένας επιβάτης που ταξιδεύει σήμερα, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, μπορείτε εσείς να εγγυηθείτε ότι είναι απολύτως ασφαλής; Και για να το πω αλλιώς: το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών λειτουργεί σε ολόκληρη τη γραμμή του «Αθήνα-Θεσσαλονίκη», για παράδειγμα, όπως π.χ. λειτουργεί σε ολόκληρη την Ευρώπη;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας απάντησα την προηγούμενη φορά αναλυτικά με μια σειρά από ενέργειες, οι οποίες έχουν γίνει από την Κυβέρνηση μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, με κορυφαία την αποκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης για το οποίο, μάλιστα, έχουμε και τις σχετικές εικόνες -άμα θέλετε να σας τις δώσω στη συνέχεια- σε όλα τα σημεία και με σχετικό πίνακα σε λειτουργία, την τοποθέτηση καμερών ασφαλείας σε όλο το μήκος της διαδρομής. Υπάρχει διαπραγμάτευση με την Hellenic Train σε εξέλιξη για τα βαγόνια και μια σειρά από πολύ μεγάλα έργα, τα οποία ολοκληρώνονται και στο κομμάτι των μεταφορών και των υποδομών, γιατί δεν είναι μόνο ο σιδηρόδρομος που είχε μείνει πίσω για ολόκληρες δεκαετίες σε αυτή τη χώρα. Και εμείς προσπαθούμε, το συντομότερο δυνατόν, να τελειώσουμε όλα αυτά τα μεγάλα έργα. Τώρα, η ερώτηση αυτή, αν εγώ μπορώ να εγγυηθώ την ασφάλεια, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι είναι μια άστοχη ερώτηση, γιατί αν το έκανα αυτό θα ήμουν ασυνείδητος. Εμείς μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε ως Κυβέρνηση για να μεγιστοποιήσουμε τα επίπεδα ασφάλειας και στους δρόμους και στους σιδηρόδρομους. Να αποκαταστήσουμε πολύ μεγάλες πληγές που έχει αυτή η χώρα, όπως είναι η Πατρών-Πύργου που ολοκληρώνεται στους επόμενους μήνες, εντός του 2025 πλήρως και εντός των επόμενων μηνών κατά 90%, το μεγαλύτερο κομμάτι της. Να παραδίδουμε μεγάλα έργα, όπως είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης και να ολοκληρώνουμε όλες αυτές τις πολύ μεγάλες δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει στους πολίτες και το 2023 μέχρι το 2027. Αυτή πρέπει να είναι η δέσμευσή μας και η απάντηση είναι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να γίνονται όλα αυτά κάθε μέρα όλο και περισσότερο ασφαλή. Το «απολύτως», γενικά οι «άχαστοι» πολιτικοί, τους έχετε δει στο παρελθόν τους «άχαστους», τους πολιτικούς με απολυτότητες, τους «αλάνθαστους» πολιτικούς, την κατέστρεψαν την Ελλάδα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είναι ένας «άχαστος» και «αλάνθαστος» Πρωθυπουργός. Είναι ένας Πρωθυπουργός που δουλεύει, παραδέχεται λάθη, αστοχίες και αδυναμίες και προσπαθεί να τα βελτιώνει και να τα διορθώνει και πηγαίνει και εγκαινιάζει έργα και όχι «μουσαμάδες». Και ειδικά όταν μιλάμε για έναν τομέα που χάθηκαν τόσοι άνθρωποι, σκοτώθηκαν τόσο άδικα τόσα νέα παιδιά, το να βγαίνουμε εμείς μετά από ένα-δύο χρόνια και να είμαστε απόλυτοι και σίγουροι, θα ήταν ανεύθυνο. Σκληρή δουλειά, με όσο πιο γρήγορα αποτελέσματα και με το κεφάλι κάτω. Αυτή είναι η απάντηση.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Η ερώτηση ήταν πολύ σαφής. Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου λειτουργεί αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη τη γραμμή; Ναι ή όχι;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Οι απαντήσεις, επειδή κάνατε όσες ερωτήσεις κάνουν οι συνάδελφοί σας όλοι μαζί και πρέπει να μάθετε να ακούτε και τις απαντήσεις, αν θέλετε να γίνεται μια σωστή δουλειά, δίνονται αναλυτικά -γιατί εδώ δεν είναι συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών- στο ελληνικό Κοινοβούλιο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κάτι που δεν συνέβαινε ποτέ μεταπολιτευτικά στην Ελλάδα. Είχε δώσει απάντηση για όλα τα σημεία αναλυτικά. Σε περίπτωση που θέλετε το συγκεκριμένο, αναλυτικά τι συμβαίνει, γιατί μιλάμε για 30 πρωτοβουλίες, 33 αν δεν κάνω λάθος, για τον σιδηρόδρομο, μέσα σε ενάμιση χρόνο ξεχωριστές, θα σας επισυνάψουμε και σχετικό σημείωμα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Άρα, δεν λειτουργεί και αποφεύγετε να το πείτε.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Άρα, δεν ξέρετε να ακούτε τις απαντήσεις και θέλετε λεξικό για τα ελληνικά που χρησιμοποιώ. Δεν σας φταίω εγώ, θα σας φέρουμε και ένα λεξικό.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε εκπρόσωπε, τα λεγόμενα της κυβέρνησης περί της συναίνεσης της πλειοψηφίας της συγκρότησης προανακριτικής, ισχύουν και για την δικογραφία που έχει διαβιβαστεί για το μπάζωμα των Τεμπών και αφορά τον κ. Τριαντόπουλο, τον κ. Παπαδόπουλο, τον κ. Πλεύρη και την κα Ράπτη; Έχει διαβιβαστεί 24 Μαΐου.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχει διαβιβαστεί αλλά δεν έχει γραφτεί κατηγορητήριο από την αντιπολίτευση ή από κάποιο κόμμα, τέλος πάντων, της Βουλής. Μην μπερδεύουμε, είναι δύο διαφορετικές περιπτώσεις. Η μία περίπτωση, είναι η Δικαιοσύνη να πέσει επάνω σε ένα όνομα πολιτικού και να ζητήσει από τη Βουλή τα περαιτέρω νόμιμα και η άλλη περίπτωση είναι, να κατατεθεί μία μήνυση, όπως η περίπτωση που λέτε και επί τη βάσει αυτής της μήνυσης, ο ελάχιστος αριθμός βουλευτών να καταθέσει σχετικό κατηγορητήριο για να διεξαχθούν οι επόμενες ενέργειες στη Βουλή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μήνυση. Δεν έχει έρθει κάποιο κόμμα ή ένα σύνολο βουλευτών, τριάντα είναι ο ελάχιστος αριθμός, να καταθέσουν κατηγορητήριο. Άρα δεν μπορούμε εμείς να απαντήσουμε για κάτι που δεν μας ρωτάνε. Δεν μπορεί να μας κατηγορούν για κάτι το οποίο οι ίδιοι δεν το έχουν κάνει.