Η κυβέρνηση και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε με τυμπανοκρουσίες Πρόγραμμα κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων, όμως χιλιάδες ασθενείς παρήγγειλαν τα φάρμακα, από τις 16 Ιουνίου που ξεκίνησε το Πρόγραμμα, και δεν τα έχουν λάβει.
Το πράγμα γίνεται χειρότερο: Οι ασθενείς παίρνουν τηλέφωνο στους αριθμούς που υποτίθεται ότι θα τους ενημέρωναν για την πορεία της διανομής τους και δεν απαντούν σχεδόν ποτέ. Οι ασφαλισμένοι που έχουν εκτελέσει τις συνταγές, μέσω της ιδιωτικής εταιρείας και περιμένουν τα φάρμακα στο σπίτι, είναι εγκλωβισμένοι, καθώς δεν μπορούν να εκτελέσουν την ίδια συνταγή στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ. Δηλαδή οι ασθενείς περιμένουν τα φάρμακα εγκλωβισμένοι σε μια Καφκική ιδιωτικοποιημενη περιπέτεια, ενώ η υγεία τους επιδεινώνεται.
Μάλιστα, τα social media κατακλύζονται, από μαρτυρίες ασθενών που επιδεινώνονται οι ασθένειές τους, γιατί δεν μπορούν να πάρουν την αγωγή τους. Εκκινώντας από το εξαιρετικό ρεπορτάζ του Alterthess και του Ιάσωνα Μπάντιου ρωτήσαμε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο για το ζήτημα.
Η κυβέρνση τοποθετήθηκε διατηρώντας χαμηλούς τόνους και παραδεχόμενη το λάθος. Βέβαια το παραδέχτηκε με τον πιο επικοινωνιακά προσεγμένο όρο που θα μπορούσε: “Υπήρξαν κάποιες «αρρυθμίες» τις πρώτες ημέρες”, δήλωσε και έριξε την μπάλα, στο μέλλον και στη σκληρή δουλειά που θα πρέπει να γίνει.
Βέβαια όταν ρωτήσαμε αν η κυβέρνηση παρά το φιάσκο είναι ικανοποιημένη, ο εκπρόσωπός της απάντησε (αν μπορεί να καταλάβει κανείς μέσα στον ωκεανό λέξεων που περιβάλλουν την αλήθεια) περίπου πως είναι ικανοποιημένοι και θεωρεί και πως υλοποιούν μια ιστορική μεταρρύθμιση. Τα συμπεράσματα δικά σας…
Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση:
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε Πρόγραμμα κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων, όμως χιλιάδες ασθενείς παρήγγειλαν τα φάρμακα, από τις 16 Ιουνίου που ξεκίνησε το Πρόγραμμα, και δεν τα έχουν λάβει. Οι ασθενείς παίρνουν τηλέφωνο στους αριθμούς που υποτίθεται ότι θα τους ενημέρωναν για την πορεία της διανομής τους και δεν απαντούν σχεδόν ποτέ. Οι ασφαλισμένοι που έχουν εκτελέσει τις συνταγές, μέσω της ιδιωτικής εταιρείας και περιμένουν τα φάρμακα στο σπίτι, είναι εγκλωβισμένοι, καθώς δεν μπορούν να εκτελέσουν την ίδια συνταγή στο φαρμακείο του ΕΟΠΠΥ. Τα social media κατακλύζονται, όπως θα είδατε και εσείς, από μαρτυρίες ασθενών που επιδεινώνονται οι ασθένειές τους, γιατί δεν μπορούν να πάρουν την αγωγή τους. Ως άνθρωπος, μπορείτε να αιτιολογήσετε; Τί λέτε στους χιλιάδες ασθενείς που δεν λαμβάνουν φάρμακα εξαιτίας σας;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η τελευταία ενημέρωση που είχαμε για τις πρώτες 15 μέρες εφαρμογής του Προγράμματος κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων, ήταν ότι πάνω από το 90% των παραδόσεων έχει ολοκληρωθεί εντός της προθεσμίας. Υπήρξαν κάποιες «αρρυθμίες» τις πρώτες ημέρες, πράγματι, τις οποίες οφείλει ο αρμόδιος οργανισμός, που «τρέχει» το συγκεκριμένο Πρόγραμμα, να τις διορθώσει σε συνεννόηση με τις εταιρείες. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι και οι πρώτες εβδομάδες εφαρμογής ενός Προγράμματος που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πάρα πολύ καιρό νωρίτερα. Πιστεύω, ότι είναι αυτονόητο, ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε αυτό, γιατί μιλάμε για ανθρώπους, οι οποίοι είναι αδιανόητο να ταλαιπωρούνται, δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω σε αυτούς τους ανθρώπους, από ότι πρέπει να σκύψει το κεφάλι ο αρμόδιος οργανισμός και σε περίπτωση που έστω και ένας άνθρωπος, πολλώ δε μάλλον αν είναι περισσότεροι, να ταλαιπωρηθεί παραπάνω ή να αγχωθεί για να πάρει το φάρμακό του, το οποίο περιμένει να το πάρει για να έχει μια καλύτερη ζωή και να αντιμετωπίσει μια σοβαρότατη, προφανώς, νόσο. Και από προσωπική εμπειρία σας λέω, ότι οι ουρές αυτές, οι οποίες σχηματίζονταν για πάρα πολλά χρόνια, για δεκαετίες, και επί δικών μας ημερών, είναι ουρές ντροπής. Η κίνηση αυτή του Υπουργείου Υγείας μειώνει πολύ αυτήν την ταλαιπωρία, αλλά μια κίνηση πρέπει να τελειοποιείται μέρα με τη μέρα, η μόνη απάντηση, λοιπόν, θα πάρω και τα αντίστοιχα αναλυτικά στοιχεία, αν θέλετε, για την επόμενη ενημέρωση, είναι να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά, ούτως ώστε ούτε ένας συμπολίτης μας να μην έχει καθυστερήσεις ή λάθη στην παράδοση των φαρμάκων του.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Με συγχωρείτε, νιώθετε προσωπικά ικανοποιημένος με τον τρόπο που υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα, υπό την επίβλεψή σας;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δική μου επίβλεψη;
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Της κυβέρνησής σας, είστε Εκπρόσωπός της.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, είναι πάρα πολύ σημαντικό, ότι κάτι το οποίο δεν υπήρχε για πάρα πολλά χρόνια, υπάρχει. Και είναι μία δυνατότητα πάρα πολύ σημαντική για τους πολίτες. Άρα από την άποψη αυτή, επειδή στη ζωή τα πάντα και στην πολιτική, όπως λέω συνέχεια, είναι συγκριτικά, το ότι η Ελλάδα έστω και με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, η ελληνική Πολιτεία, δίνει αυτή τη δυνατότητα σε ασθενείς, οι οποίοι έχουν ανάγκη πολύ σημαντικών φαρμάκων, ναι, είναι μια πολύ καλή κίνηση, άξια αναφοράς. Από κει και πέρα όμως, για να είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι πρέπει ούτε ένας συμπολίτης μας να μην έχει καθυστέρηση, αυτό που είπα και πριν. Άρα, όλα είναι σχετικά. Είμαστε καλύτερα ως Κράτος και ως Εθνικό Σύστημα Υγείας, απ’ ότι ήμασταν πριν αναλάβει η κυβέρνηση αυτήν την εξουσία του τόπου, αλλά σίγουρα πρέπει να τελειοποιήσουμε αυτήν τη διαδικασία.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Άρα, επικρατεί ικανοποίηση, αλλά όχι απόλυτη.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι ήταν πολύ σαφής η απάντησή μου.
